Verhuisd!

20 oktober 2018 - Stäfa, Zwitserland

Het is zover: het huis op Sint Helena is overgedragen aan de nieuwe bewoners en Daniëlle is mee naar Stäfa! Dat heeft wat voeten in aarde gehad. En wat heeft Daniëlle hard gewerkt!! Alles ingepakt, opgeruimd, verkocht via marktplaats, naar Nijmegen of Stadhart gebracht,... gelogeerd bij Martijn, gekampeerd in eigen huis en nog een paar dagen in de Golden Tulip geslapen. Gelukkig kon ik met een auto van het werk naar Holland komen. Die was nog behoorlijk vol (inclusief Puck in haar hok) op de terugweg.

Communicatie met de verhuizers liep nogal vreemd. Documenten die opgevraagd werden, formulieren veranderd en weer opnieuw ingevuld, doorgebeld, en nogmaals besproken terwijl alles al geregeld was,.... Volgens mijn Limburgse collega: typisch zuid nederlands. Ik vond het niet erg professioneel en efficiënt. Maar goed: de verhuizers zouden over een week of 2-3 onze spullen komen brengen. In de auto op de terugweg echter, kwamen we in contact met de verhuizer die ons vrolijk meedeelde dat ze morgen er al zouden zijn! Okeejjjjjj.  Aan de andere kant wel prettig omdat dan echt alles in 1 keer klaar is. Aan de andere kant: een beetje rust was ook erg fijn geweest. Gelukkig hadden ze een liftje meegenomen zodat alles met dat ding omhoog kon. Alles, op 1 kast na.half 10 waren ze er, half 4 reden ze weer weg. En toen stond het huis vol dozen! Ik moest van de week natuurlijk gewoon werken. Daniëlle is lekker aan de slag gegaan en heeft het grootste deel al opgeruimd.

Gisteren hebben we Daniëlle ingeschreven in de gemeente Stäfa. Haar verblijfsvergunning wordt gemaakt. Nog even haar rijbewijs om laten zetten en de verzekering regelen. Dan is ze echt ingezetene van Zwitserland.

Het huis is inmiddels al aardig op kant. De lampen hangen, wat andere dingetjes aan de muren, gisteren uren bij Ikea en Mediamarkt geweest voor een grote Pax kledingkast en een stofzuiger.

Maarrrrrr..... vandaag heerlijk uitgeslapen en vanmiddag op de Pfannenstiel geweest. Ongeveer de hoogste top van de heuvelrug die het vlakke land ten noorden van Zürich scheidt van het meer en de Alpen. Prachtig uitzicht over de Greiffensee aan de noordkant en de Zürisee aan de zuidkant. Met de herbstnebel en de zon een genot om  daar te zijn.

Morgen gaan we naar de Flumserberg. Lekker een stuk hiken. Flink klimmen en wat minder steil dalen. Er zou minder nebel moeten zijn, dus het uitzicht moet weer schitterend worden. We zien het wel!

1. Pieter van de Wal:
    21 oktober 2018
    Leuk weer, was die uit 'mijn' boekje?
  2. Willem van Loon:
    21 oktober 2018
    Hi Pieter,
    nee, deze heb ik een paar maanden geleden gelopen. Vandaag hebben we hem in de andere richting gelopen. Hoewel we eigenlijk niet zo ver wilden, zijn we toch doorgegaan. Gelukkig maar. Pittig maar erg de moeite waard. Ik zal er nog wat foto's op zetten.
    En nog een apart verhaaltje van maken.