Logeren Annelies en Dick

16 juni 2018 - Appenzell, Zwitserland

Dit weekend zijn Annelies en DIck op bezoek (en Daniëlle natuurlijk). Zaterdag zijn we naar Appenzell gereden. Volgens Zwitsers het meest Zwitserse dorp/stadje van Zwitserland dus de moeite waard. Het was wel een stukje rijden, maar met mooi uitzicht. Het is inderdaad een mooi stadje, met prachtig beschilderde huizen en veel toeristische winkeltjes, uiteraard de Appenzeller kaaswinkel! Wel waren we in een half uurtje rond en besloten we een stukje langs de beek te lopen. Mooie omgeving met prachtig zicht op de hoge bergen erachter. Het plan voor zondag is een stukje te lopen bij het Muotatal. Niet teveel voor de zere knietjes en door het gebrek aan bergwandelschoenen :-)
Zondag eerst rustig opgestaan en plannen gemaakt voor de dag. Het weer deed niet echt lekker mee. Veel bewolking en wat regen. Ondanks alles besloten we toch naar Morschach te gaan. Vanaf daar kan je een niet al te lange en redelijk vlakke wandeling van een uur of 2 maken. Onderweg regende het behoorlijk en de stemming was wel wat bedrukt, Alternatieve plannen werden al voorzichtig gemaakt. Aangekomen in Morschach eerst maar een kop koffie gedronken. Gelukkig hield de regen op. Op pad dus! Maar na nog geen honderd meter begon het weer te regenen. Gelukkig niet voor lang. Het wandelingetje was best aardig. Je kunt je voorstellen dat als het helder is je prachtig uitzicht hebt over het Muotathal en het Vierwoudstedenmeer. Nu zagen we wel het een en ander, maar lang niet alles.
Na de wandeling terug gereden in etappes: Eerst langs Einsiedeln om het enorme klooster te bekijken. Daar was een grote processie aan de gang. Een enorme stoet Indiërs/Pakistanie(?) die het klooster uitkwamen, zingend een beeld ronddroegen en met een grote omtrekkende beweging het klooster weer ingingen. Ik schat dat er wel een 3000 mensen waren (?)
Verder zijn we gestopt in Rapperswill waar ze de resten aan het opruimen waren van het Jazz en Bluesfestival. Maar het was leuk om het stadje even te bekijken en een drankje te nemen op een terras.
TOt slot gegeten aan het haventje in Stäfa bij het Schützenhaus. Was erg gezellig en best lekker gegeten.
Maandag was weer een gewone dag. Dick en Annelies moesten de trein van 07:53 hebben, ook de tijd waarop ik normaal ongeveer naar mn werk ga. Daniëlle vloog pas later in de middag. Heel lief heeft ze mn huis lekker opgeruimd.
Al met al: een heel leuk weekend en doordat we zoveel gedaan hebben leek het veel meer dan die paar dagen.
Kom gerust nog eens terug!!